Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Pokrov Presvete Bogorodice i Rusija

Komentari (28) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 ponedeljak, 14 oktobar 2013 20:41
Drinko Končarević
SAv komentar, ako se ovo može komentarisati, jeste Molitva Bogorodici da spase srpski narod od bolesti, izdaje i tirjanstva.
Preporuke:
56
1
2 ponedeljak, 14 oktobar 2013 20:53
Sve je laž
Radojka zaslužuje sve čestitke. Bistro čeljade,
prožeto duhom. A takvi su u Srbiji u ogromnoj manjini. Nahrupila neka ološ "elita",pa čovek ne
zna šta bi sa njom razgovarao.
Preporuke:
42
1
3 ponedeljak, 14 oktobar 2013 22:06
Andrej
Bravo Radojka. Pokrova Presvete Bogorodice je veliki praznik svih kozaka. Kozačke organizaczije danas i tokom sledeće nedelje održavaju svoje krugove, kozačke skupštine, biraju atamane, dele ordenje za pregalaški rad, organizuju kozačke konjičke igre,vesele se i mole Bogu i svetoj Bogorodici da ih čuva, da zajedno bdiju nad pravoslavljem, nad pravoslavnom otadžbinom koja nas sve objedinjuje duhom i tradicijom.
Čestitajmo praznik i svim kozačkim organizacijama i patriotima u Srbiji, koji su spremni da sačuvaju tradiciju, veru,otadžbinu i narod, ne štedeći snagu, pamet i oružje. Ta sredstva su garancija slobode naroda, a ne bilo kakav tuđin i pokrovitelj. Imamo mi Srbi Pokrovu Presvete Bogorodice. Srečan praznik braćo kozaci. Slava Bogu čto mы kazaki!
Preporuke:
37
1
4 ponedeljak, 14 oktobar 2013 22:09
thinking maize
Dodaću ovom sjajnom tekstu samo dve stvari: 1) Pokrov Presvete Bogorodice je krsna slava SRPSKOG Grada Knina; 2) u crkvi Pokrova Presvete Bogorodice u Kajmakčalanskoj ulici u Beogradu je krštena moja kći. Još jednom hvala g-đi Radojci.
Preporuke:
34
5
5 ponedeljak, 14 oktobar 2013 22:26
Deda Djole
Bogat, lep tekst

Celi 20° vek ruski narod je proveo pod teskim pokrovom lazi i tiranije
Danas on stoji uspravan i cvrst - obasjan pokrovom Bogorodice
Preporuke:
24
0
6 ponedeljak, 14 oktobar 2013 22:54
Ivana
Raduйsя, radoste naša, pokrый nas ot vsяkogo zla čestnыm tvoim omoforom. Hvala za predivni tekst.
Preporuke:
34
0
7 ponedeljak, 14 oktobar 2013 23:57
g
nema ovde komentara...
Hvala.
Preporuke:
24
0
8 utorak, 15 oktobar 2013 09:50
Viktor Larin
Divno!

Hvala.
Preporuke:
16
0
9 utorak, 15 oktobar 2013 11:20
brm
"Rusija Bogorodicina druga domovina"
ajde prestanite sa ovom antipropagandom pravoslavlja

... mada moram da pohvalim kreatore za profesionalnost..
Jeftoviću u kojoj kancelariji UDBe se smišljaju ovakve gluposti?.. da su "učinkovite" jesu... karikaturalna predstava o pravoslavlju se širi među omladinom
Preporuke:
1
18
10 utorak, 15 oktobar 2013 15:26
thinking maize@ brm
Čini mi se da se među pravoslavnim vernicima govori o ČETIRI Bogorodičina VRTA!? Prvi je naravno Atos, drugi Gruzija, a treći i četvrti se nalaze u Rusiji i vezani su komplekse nekih ruskih manastira. Inače U PRAVU ste da je g-đa Tmušić-Stepanov POGREŠILA sa tim da je Bogorodica SPECIJALNA ZAŠTITNICA Rusije. Bogorodica je ZAŠTITNICA CELOKUPNOG PRAVOSLAVNOG VERNOG NARODA, a ne nekog pojedinačnog pravoslavnog naroda, ma bio taj narod Rusi!? Inače svetac-zaštitnik Rusije je naravno Sveti Georgije-Pobedonosac, čiji se prikaz nalazi i na RUSKOM DRŽAVNOM GRBU!? Uzgred, da je sveti Andrej Jurodivi Rus prvi put čujem od g-đe Tmušić-Stepanov, tog podatka npr. nema u "Istoriji Vizantije" Ostrogorskog, gde stoji da se događaj PRIKAZA Bogorodice desio njemu i drugim vernicima, ali ne u pominjanoj carigradskoj crkvi, već u samoj Svetoj Sofiji!? Sumnjam da bi obavešten čovek i RUS, kao što je Ostrogorski PROPUSTIO da to navede!? Tako da mi taj podatak deluje slično tvrdnji da je Sveta Petka-Srpkinja!?
Preporuke:
4
3
11 utorak, 15 oktobar 2013 22:21
ANA
thinking maize

1) Pokrov Presvete Bogorodice je krsna slava SRPSKOG Grada Knina;
Ovo me je posebno obradovalo. To znači da je ovo kroz šta smo prošli, a posebno Kninjani --- jedno iskušenje teško, preteško, ali da će doći dan kada će narod Knina u punom sjaju slaviti svoju slavu, slaviti Vladičicu i Njen Pokrov ....
... Samo onaj koji meri vreme na dane, sate, godine i decenije ... nije iz pravoslavne priče!
Preporuke:
5
0
12 utorak, 15 oktobar 2013 23:45
ANA
thinking maize@ brm

Sveti Georgije nije ''svetac - zaštitnik Rusije''. Nalazi se na državnom grbu Rusije, ali ne u tom ''svojstvu''.

Državni grb Rusije je dvoglavi zlatni orao na crvenom heraldičkom štitu, nad njim tri istorijske krune Petra I, dve male iznad svake glave, a velika iznad dve male krune. U kandžama orla su skiptar i ''država''. Na grudima orla, na crvenom štitu – konjanik koji kopljem ubija aždaju. Ovaj konjanik na crvenom štitu (na grudima orla) je GRB MOSKVE – Sveti Georgije Pobedonosac, koji se od vremena Dmitrija Donskog smatra POKROVITELjEM MOSKVE. On je slavljen u Rusiji od samog početka ruskog hrišćanstva i bio je nebeski pokrovitelj nekoliko velikih ruskih vladara, počev od Jaroslava Mudrog

Inače Sveti Georgije je jedan od pokrovitelja ruske vojske (uslovno rečeno - glavni).
... Bogorodica je Svojim pokrovom zaštitila narod u Vlahernskom hramu u Konstantinopolju, iliti Carigradu.
Preporuke:
5
0
13 sreda, 16 oktobar 2013 00:34
Rino o-o to
Veličanstvena priča. Gospođi Radojki Tmušić Stepanov hvala u nedogled. Kada odete u Petrograd i Moskvu (dalje nisam išao) videćete božansku Rusiju. Rusiju sa svojim kontrastima koji nikoga neostavljaju ravnodušnim. Kosmos Rusije je nedohvatljiv i neosvojiv. Rusija velelepnošću i grandiozmnim „ ubija čula“. Ne zato što je ona tako htela nego zato što čula imaju mali kapacitet. Brzo se velikom i neočekivanom percepcijom zasite. Rusija je onim drugim pogledom takođe nedovršena i bolna u patnji pojedinca. Rusija u kojoj velelepni objekat savršenstvom arhitekture istrajava (održati ga i pored nacionalne patnje), u kojoj vera Bogorodičina biva sve svetlija uvek impresionira i uvek će biti nerešiva enigma (u polazu) skrajnutog zapada. Objekat ispred subjekta tj. Država ispred svega! Kako to Rusija fino priča vašim čulima kad je zdravo doživite i kako tu tendencu neoborivo promoviše. @ thinking maize, za ovakav tekst vaše „istrage“ su besmislene!
Preporuke:
7
0
14 sreda, 16 oktobar 2013 09:07
thinking maize@ Ana
Hvala na pojašnjenju, ali Vašim "... Bogorodica je Svojim pokrovom zaštitila narod u Vlahernskom hramu u Konstantinopolju, iliti Carigradu." samo ste potvrdili da Bogorodica NIJE ZAŠTITNICA nijednog POSEBNOG naroda, već SVIH VERNIH PRAVOSLAVNIH!? Eto, to je to!? I Romeji (TAČAN naziv za Vizantince!) su smatrali da ih štiti Bogorodica, ali kad je Carigrad padao pod Turke 1453 smatrali su da je ona OTIŠLA iz NjENOG Grada sa pomenutim POKROVOM i tako SKINULA ZAŠTITU sa Konstantinopolja!? Otada je Kraljica Gradova Istanbol (tj. "pun islama") i dok se NE VRATI Majka Božija taj Grad ostaće pod Agarenima!? Po ocu Filoteju otad je Moskva "TREĆI" Rim i "ČETVRTOGA NEĆE BITI do DOLASKA Sina Božijeg"!? E, u tom smislu je Bogorodica ZAŠTITNICA Rusije, zato što je Rusija JOŠ UVEK verna pravoslavlju, a ne zato što je Rusija i velika sila!? U tom smislu je tekst g-đe Tmušić-Stepanov ODLIČAN, POŽELjAN i KORISTAN, ali sitnijih grešaka ima!? Ne bih bio isključiv kao g-din "brm", ali, ponavljam sitnih grešaka ima.
Preporuke:
0
0
15 sreda, 16 oktobar 2013 09:20
brm
"Kada odete u Petrograd i Moskvu (dalje nisam išao) videćete božansku Rusiju."
Petro(v)grad (Zrenjanin) je u Banatu, Srbija.
u Rusiji postoj neka prestonica koja se zove a nemačkom a u prevodu znači isto.. Projektovao je neki italijan imitirajući italijanske renesankne gradove .. po nalogu cara koji je baš to naložio - da ne liči na Rusiju.. autentično je ruska koliko i ime grada... a tek božanska ... carstvo kiča
Preporuke:
1
6
16 sreda, 16 oktobar 2013 11:54
thinking maize@ brm
Strogo govoreći za period 1914-1925 NISTE u PRAVU, pošto je TADA taj grad nosio BAŠ ime "PETROGRAD", što je RUSIFIKOVANA varijanta imena Sankt Petersburg, imena tog grada pre 1914-te i posle 1991!? Od svega mi je najsmešnije što ovde neki NOVOPEČENI NAKNADNO preimenuju ime jedne šahovske varijante, inače poznate pod nazivom "LENjINGRADSKA" (ime pomenutog grada je između 1925-te i 1991 glasilo "LENjINGRAD", sviđalo se to nekome ili ne!?) u "Sankt Petersburška"!?!?!? Tako da LUDOSTI ima gde god zagrebete!? Ali i za ime Zrenjanina (do 1920-tih Velikog Bečkereka) između 1920-tih i 1945 NISTE STROGO GOVOREĆI sasvim u pravu pošto ne glasi "Petrograd", već BAŠ "PetroVgrad"!? Uzgred, kad već divanimo, obavestite me KAKO se posle 1945 IZGUBILO ono "Velika" u imenu sad Kikinde, a do 1945 "VELIKE Kikinde"!? I još nešto, NIJE KARAKTERISTIČNO za hrišćane da gledaju "u sitna crevca"!? HRIŠĆANSKI je OPROSTITI, zar ne!?
Preporuke:
3
0
17 sreda, 16 oktobar 2013 15:35
Ivana S
Ne mogu a da ne podsetim šta piše u tekstu. Očigledno je da autorka teksta NE TVRDI DA JE BOGORODICA ZASTUPNICA SAMO RUSKOG NARODA, nego da ruski narod tako smatra.
Evo citata:
Želim ovde još jednom da podvučem da se u ruskom narodu Bogorodica smatra zastupnicom Rusije i da je Rusija njena druga domovina i da se vernici sa dubokim osećanjem ljubavi, poštovanja i duga obraćaju kako Bogomaci tako i njenom Pokrovu.
Preporuke:
5
0
18 četvrtak, 17 oktobar 2013 08:37
brm
thinking maize@ brm
ja ih ni ne osuđujem pa im i ne opraštam.. ko sam JA da činim jedno ili drugo?.. ja sam običan smrtnik..ja samo raspravljam...
na temu - apsurda da narod daleko rafiniranije kulture i dublje tradicije (SRBI) oduševljava sa periferisjkim provincijalnim recepcijama (RUSI) sopstvene kulture ... Rusi gde je pravolsavlje proganjano skoro 100 godina i daleko britalnije, će da uče o pravoslavlju Srbe, gde je ta represija bila simbolična.. a ne recimo Sirijci ili Grci ili Etiopljani, zemlje gde je kontinuitet neprekinut..
Preporuke:
0
6
19 četvrtak, 17 oktobar 2013 08:40
brm
narod koji je pokršten 1000 godina kasniej će da uči hrišćanstvi narod koga je pokrstio lično sveti Pavle???
i treba dase klanjam "umovima" naroda svetog Pavla što za to ne zna... i što se oduševljava najodurnijim kičerajem ..
čak i rok muzičar kaže "pravoslavlje dolazi sa juga"..pa to je tako elementarna činjenica
Preporuke:
1
5
20 četvrtak, 17 oktobar 2013 08:45
brm
"Ivana S
Ne mogu a da ne podsetim"
da autorka teksta ta i takva "smatranja" iz teksta u tekst predstavlja u pozitivnom kontekstu.. a to se u svetu pravoslavlja zove etnofiletizam i jeres je kao svaka druga.
Preporuke:
0
3
21 četvrtak, 17 oktobar 2013 09:23
brm
@ thinking maize
"NIJE KARAKTERISTIČNO za hrišćane da gledaju "u sitna crevca"!?"
ma hajde:
"Strogo govoreći za period 1914-1925 NISTE u PRAVU, pošto je TADA taj grad nosio BAŠ ime "PETROGRAD"
"i za ime Zrenjanina (do 1920-tih Velikog Bečkereka) između 1920-tih i 1945 NISTE STROGO GOVOREĆI sasvim u pravu pošto ne glasi "Petrograd", već BAŠ "PetroVgrad"!?
(zanimljivo! a ja napiso - Petro(v)grad)

svako ko bi gledao u sitna crevca zaključio bi da thinking maize i brm nisu hrišćani. ali pošto "NIJE KARAKTERISTIČNO za hrišćane da gledaju "u sitna crevca", otvara se sholastički problem da li je sud o ne-hrišćanstvenosti ne-hrišćana donesen od ne-hrišćana validan.

slično može da se zapita i o učenju o pravoslavlju jeretika - etnofiletista..
Preporuke:
0
4
22 četvrtak, 17 oktobar 2013 11:19
thinking maize@ brm
Ajte leba vam POZAJMITE mi Vaša drva, nešto sam "ufitiljio", nemam NI ZA LOMAČU, pošto sam eto etnofiletista-JERETIK!? Pa pošto se KAJEM, reših da to "OBAVIM kako VALjA", ali NEMAM TOLIKU KOLIČINU DRVA, niti para za iste, pa Vas MOLIM kao HRIŠĆANINA, UZAJMITE Boga radi, eda bi se moja JERETIČKA duša U PLAMENU pročistila!? Takođe Vam ostavljamu amanet i "milost" da PRVI PRIPALITE moju lomaču!? Toliko valjda možete učiniti za jednog JERETIKA!?
Preporuke:
2
0
23 četvrtak, 17 oktobar 2013 11:19
Au
@brm

Ja nisam shvatio da je ovaj tekst lekcija iz udžbenika Istorije, nego jedna produhovljena priča o Pokrovu Presvete Bogorodice i praznovanju tog dana u Rusiji. U čemu je vaš problem?
Preporuke:
5
0
24 četvrtak, 17 oktobar 2013 12:59
brm
ja nemam problem, problem imate vi .. izložio sam ga u prethodnim postoivima ne bih da se ponavljam..

ili baš moram: reći da je Bogorodica zaštitnica (bilo kog knkretnog) NARODA -etnosa je jeres i svetogrđe...a posebno TO proglašavati za pravoslavlje...
Preporuke:
0
1
25 četvrtak, 17 oktobar 2013 14:45
brm
thinking maize
lako ti je da se junačiš pred nama pravoslavcima..eee da smo bar malo ko katolici na koje se ložite, al bi gorele lomače po Srbiji..
Preporuke:
1
0
26 četvrtak, 17 oktobar 2013 17:52
Bob
@thinking maize

Samo jedan detalj, ako niste znali... Istambul nije "pun islama" - to je kasnija konstrukcija, nego, otprilike, "(idem) u grad" - na grčkom.
Preporuke:
0
0
27 četvrtak, 17 oktobar 2013 20:32
thinking maize@ brm
G-dine "brm", pogledao sam SVOJ tekst koji ste KRITIKOVALI kao ETNOFILETIZAM i OPET navodim KLjUČNI deo: "...Bogorodica NIJE ZAŠTITNICA nijednog POSEBNOG naroda, već SVIH VERNIH PRAVOSLAVNIH!?" Šta je tu SPORNO, šta je tu ETNOFILETIZAM!? I da se razumemo, pod "pravoslavnim", tj. ORTODOKSNIMA smatraju se SVI koji ISPOVEDAJU NIKEO-KONSTANTINOPOLjSKI SIMVOL VERE!? U čemu je problem!? Nego Vama izgleda smeta da Gospodu i Spasu Našemu Isusu Hristu ISTI su SVI, bez obzira došli u "treći, šesti, pa i JEDANAESTI SAT"!? Ajd zdravo NAMĆORE!
Preporuke:
2
0
28 četvrtak, 17 oktobar 2013 21:19
thinking maize@ Bob @ thinking maize
U knjizi Ričarda Kloga "Istorija Grčke novog doba" (sr. izdanje "CLIO", 2000) na str. 32, sl. 7, prikazana je naslovna strana DVOJEZIČNOG IZDANjA na grčkom i TURSKOM JEZIKU (na oba jezika pisana je grčkim alfabetom) Aristotelove "Fiziognomike" iz 1819, štampano u Konstantinopolisu, kao stoji na grčkom, tj. u "ISLAMBOLU" (tur. "KOJI OBILUJE ISLAMOM"), kako stoji na turskom jeziku. Sami Turci I DAN-DANAS pretežno svoj najveći grad zovu "Istambul", mada se sreću i oblici "Istanbol" i "Istambol", kao slovenska skraćena verzija "Stambol", za Slovene poznatijeg kao "Carigrad", a za Grke "Konstantinopolis". Inače srednjovekovni, a delom i moderni Grci taj grad su prosto zvali Grad. Inače, pomenuto izdanje "Fiziognomike" na turskom je urađeno zbog potreba anadolskih Grka-karamanlija, pravoslavaca, koji su živeći u Karamaniji, nekadanjoj Kapadokiji, oblasti i centralnoj Anadoliji ZABACILI grčki i usvojili TURSKI jezik u svakodnevnom govoru, držeći se ČVRSTO pravoslavlja. To Vam je to, pa sudite!?
Preporuke:
1
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner